”Kristna” kyrkor i Tyskland vägrar konvertera och döpa muslimer som vill bli kristna

Hör detta häpnadsväckande skeende beskrivas av Gottfried Martens, pastor vid Trinity Lutheran-Berlin, som inte har mycket gott att säga om sina kollegor.

http://www.podtrac.com/pts/redirect.mp3/issuesetc.org/podcast/19161102153.mp3

Påbudet, som har gått ut från den ”lutherska” kyrkan i delstaten Rheinland, uppmanar sina medlemmar att inte döpa muslimer som vill bli kristna, med hänvisning till att ”det inte behövs” (dvs menar att islam och kristendom tillber samma Gud, precis som Svenska kyrkan numera verkar tycka) och att ”det skapar social oro”, något de påstår skulle strida mot Jesu lära. Men Jesus sade i Lukas 12:49-53:

Jag har kommit för att tända en eld på jorden; och huru gärna ville jag icke att den redan brunne! Men jag måste genomgå ett dop; och huru ängslas jag icke, till dess att det är fullbordat! Menen I att jag har kommit för att skaffa frid på jorden? Nej, säger jag eder, fastmer söndring. Ty om fem finnas i samma hus, skola de härefter vara söndrade från varandra, så att tre stå mot två Och två mot tre: fadern mot sin son och sonen mot sin fader, modern mot sin dotter och dottern mot sin moder, svärmodern mot sin sonhustru och sonhustrun mot sin svärmoder.

och i Johannes 12:25-26:

Den som älskar sitt liv, han mister det, men den som hatar sitt liv i denna världen, han skall behålla det och skall hava evigt liv. Om någon vill tjäna mig, så följe han mig; och där jag är, där skall också min tjänare få vara. Om någon tjänar mig, så skall min Fader ära honom.

och i Johannes 18:36:

Jesus svarade: »Mitt rike är icke av denna världen. Om mitt rike vore av denna världen, så hade väl mina tjänare kämpat för att jag icke skulle bliva överlämnad åt judarna. Men nu är mitt rike icke av denna världen.»

Som man ser, har kyrkan här förvridit Jesu budskap till att betyda raka motsatsen till vad det egentligen betyder. Tänk den stackars migrant som kommit undan islams förtryck och kanske i många år längtat att få konvertera och döpa sig, nu möts av: ”Nej, det kan skapa social oro, du kan lika gärna fortsätta tillbe din [falska] gud. Vi tror ändå inte på Kristi evangelium i den här kyrkan, Bibeln, det är samma bok som koranen, tror vi.”

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s