Svenska Kyrkan fortsätter missbruka Guds mandat och kyrkans pengar till skamlig vänsteragitation

http://www.dagen.se/tar-strid-f%C3%B6r-flyktingar-i-bilaga-1.346228

Läsaren påminns också om att flyktingtemat går som en röd tråd genom kristendomen och judendomens historia. Abraham bröt upp, Moses ledde folket på flykt och Jesus var flykting nästan innan han var född, då hans familj tvingades fly undan Herodes dödsjakt på nyfödda pojkar.

Jag vill påminna ”ärkebiskopen” om att hela Bibeln, förutom de senare delarna av Nya Testamentet är skriven utifrån EN NATIONS rätt till överlevnad, egen religion, egen kultur och eget land. Den handlar om ett utvalt folk, ISRAEL. Idag utgörs ISRAEL av alla verkligt pånyttfödda kristna. Att Gud skulle ha något emot att olika folk lever i olika länder under ordnade former är ju helt absurt. Att Gud däremot inte vill se ögonskenligt hyckleri (Jesus talar om att när man gör goda gärningar så skall man göra dem i skymundan så att ingen ser, till och med så att man inte ens själv känner sig självgod eller belåten över det, ”låt inte högra handen veta vad den vänstra gör”, men här gör Svenska Kyrkan precis tvärtom och basunerar ut inför hela svenska folket hur goda de är, som fariséerna på sin tid), politisering av tron och falska apostlar, det är lika tydligt.

VARFÖR ÄR SVENSKA KYRKAN SÅ INNERLIGT INTRESSERAD AV DET VÄRLDSLIGA, MEN HAR SLUTET BRY SIG OM SJÄLARNA?

P. S. Varför satte inte kyrkan istället in en annons där man förklarade den kristna tron för människor och de bevis som finns för att den är sann? Det är väl människors eviga väl som är det primära för kyrkan, inte det materiella? Jag vet inte hur många gånger Jesus poängterar detta i Bibeln, att vi inte ska lägga vår håg i det materiella utan det andliga. Vi ska inte tjäna den här världen, utan Hans värld. Och jag kan inte påminna mig en enda gång de senaste 20 åren som någon ledande företrädare för Svenska Kyrkan har talat om något annat än just det sociala och materiella orättvisor. Men inte ett knyst om Gud eller Bibeln. Jag vet ärligt talat inte om de är troende längre, inte ens, eller kanske särskilt inte i toppen av organisationen…

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s