Satanismen inom svensk politik

Framförallt finner vi den öppna luciferianismen göra inträde i svensk politik med socialdemokratin (men ockultismens kopplingar till maktskiktet går längre tillbaka än så).

Ett exempel här:

http://nyailconvito.wordpress.com/2012/12/22/poeten-atterdag-wermelin-august-palm-satanismen-och-uppsala/

Ur SvD:

http://www.svd.se/kultur/understrecket/problematiskt-med-satan-som-god-forebild_330018.svd

I Sverige fann temat en röst inom socialdemokratin, på 1800-talet förstås en radikal och hotfull rörelse fjärran sin position i dag, som först även inrymde anarkism och syndikalism. Näppeligen skulle någon av vår tids socialdemokrater framhålla djävulen som en symbol för de egna värderingarna (även om Leif Pagrotsky förvisso erkänt sig vara ett fan av ökända satanistrockarna Dissection). Men det var just vad vissa av deras föregångare gjorde, vilket valet av namn på tidningen Lucifer, som började komma ut 1891, signalerar. Även om Lucifer här förvisso uppges nyttjas blott i sin bokstavliga språkliga betydelse (”ljusbringare”), är det ingen tvekan om att namnvalet gjordes i full medvetenhet om de sinistra konnotationerna i kyrklig tradition och var tänkt som en provokation mot kyrkan och borgerlighetens värderingar.

För ateister är diskussionen förstås mött med en axelryckning, men fråga er då det här: Varför skulle någon dyrka Satan på låtsas? Det är vad de vill få en att tro, som Leif Pagrotsky, då han ertappades av Expressen för att ha besökt det ökända och erkänt på riktigt sataniska bandet Dissection (googla Jon Nödveidt för att få reda på vad verklig satanism kan leda till). Naturligtvis skulle Pagrotsky aldrig (en medelålders minister i kostym) gått på en sådan konsert om han inte visste exakt vad det handlade om; troligen var han genom någon av sina bekanta särskilt inbjuden. Kanske kände han till och med bandet via sina ockulta kopplingar. Att juden Pagrotsky inte skulle känna till det andliga sammanhanget och betydelsen vill jag avfärda med ett högt och föraktfullt: pyttsan. Köper man verkligen en armbindel med ett pentagram då?

http://www.expressen.se/noje/ministern-var-pa-satanistkonsert/

Kulturminister Leif Pagrotsky gick på dödsmetallkonsert.

Ministern var på satanistkonsert

Kulturminister Leif Pagrotsky, 53, gick på dödsmetallkonsert och såg den morddömde satanisten Jon Nödtveidt uppträda.

Han satt på axlarna på en tjej i publiken för att se bättre.
Jag tyckte att det var gôr-kul, säger han.
Dömd för mord.

I lördags bjöd Kägelbanan på Mosebacke i Stockholm på dödsmetall. En av gästerna var – kulturministern. – Det var en som frågade mig och jag var inte svårövertalad. Jag har en son som är 17 som gillar sånt här, berättar Leif Pagrotsky. Han blev glatt överraskad. – Det var ju en fantastisk publikkontakt och samspel mellan publik och scen. För att se bättre fick han hjälp av en tjej i publiken.

Satt på axlarna

– Hon ropade i örat på mig, jag hade ju öronpluggar, att hon jobbade på cirkus och frågade om jag ville sitta på hennes axlar. Så då gjorde jag det. Folk tittade lite, det måste jag medge. Du köpte ett svettband också? – Ja, jag tyckte att det var rätt fräckt. Det står ”Swedish death metal” på det. Dödsmetallbandet Dissection gjorde en hemlig spelning på Kägelbanan samma kväll. – Ja, jag tyckte att det var bra. Sa du att de var satanister? Jaha, nej, det förstod inte jag. Sångaren i bandet är satanisten Jon Nödtveidt. Han har just avtjänat ett sju år långt fängelsestraff för mordet på Josef Ben Meddaours, 37. Visste du att sångaren var inblandad i ”satanistmordet”? – Är det sant? Det hade jag ingen aning om. Jag tycker att det var väldigt lugnt och nyktert och trevlig ton mellan folk.

***
Pagrotsky är ju bara en liten ofarlig maskot (maggot) åt S, men när ett av de riktiga toppnamnen och påläggskalvarna från Palme-eran, Mona Sahlin, fick avgå för Toblerone-skandalen, valde hon att som skyddsamulett den dagen bära ett uppochnedvänt pentagram, ifyllt i form av en stjärna (Lucifer):
https://i1.wp.com/y.cdn-expressen.se/images/b3/1f/b31fca67814548ecb6d3d078818b706a/16x9/645@70.jpg
Det var knappast en slump utan noga utvalt för att signalera vilka som stod bakom och beskyddade henne.
P. S. Visste du att Fredrik Reinfeldt är en höggradig frimurare? Visste du att frimurarna dyrkar Lucifer? Det är en historia som inte kan berättas i det här inlägget, men det finns många resurser på Internet som bekräftar att så är fallet. Visste du att bland andra Pagrotsky, Sahlin, Bildt, Reinfeldt och Löfvén deltagit på Bilderberg-mötet?
Kommentera

